e-racing, e-mobility és Forma-E blog

VOLTÁZS

Tesla-híradó

2014. október 15. - lsg404


A nagy bejelentés csak annyit tartogatott, hogy egy helyett két motort raknak az eddigi modellbe, szuperautóvá varázsolva az S jelű szedánt, ami most már magától is kiparkol és elénk gurul az étterem bejáratához, leolvasztva aktuális randipartnerünk processzorait. 

Tovább

Első képek Putrajayából

November 22-én lesz a Forma-E második versenye a malajziai Putrajayában - reméljük semelyik sportújságírónak nem lesz kedve a várost Putrinak becézni. A versengés a miniszterelnöki iroda előtt, felhőkarcolók alatt zajlik majd.

Az alábbi képen látszik, hogy bő három sáv széles szakaszokra is lehet számítani.





Teljes térkép a tovább után. 

Tovább

Három-négy motorgyártó jöhet a Forma-E-be 2015-ben

Agag szórt el néhány infót egy online Q&A keretében

A Forma-E autói csak most egyformák. A közös alapot, bizonyos szabályokat betartva, bármelyik csapat bárhová fejlesztheti a következő szezonra. A széria vezérigazgatója, Alejandro Agag szórt el pár hírmorzsát a jövőről. 




forrás: fiaformulae.com


Agag elmondta, a Twitteren és Facebookon érkezett közönség-kérdésekre reagálva, hogy szinte bármit át lehet majd építeni a kocsikon, de az aerodinamikára elég szigorú szabályok vonatkoznak. Valahol érthető, hogy az elektromos hajtás frontvonalára kívánkozó széria nem szélcsatorna-órák alapján szeretné az erősorrendet kialakítani. Az akkumulátorok és motorok azonban szabadon fejleszthetők és Agag reményei szerint legalább 3-4 gyártó fog motort szállítani a csapatoknak. Az is kiderült, hogy pontosan azért döntöttek az együléses formátum mellett, mert manapság is ez az autóversenyzés csúcsa, azzal nem lett volna elég bátor és bevállalós a sorozat ha "húsz Prius" körözget a pályán - persze Agag leszögezte, semmi baja a Priusszal, vagy a túraautókkal. Egyszerűen a csúcsra törnek.

Megerősítették, amit már eddig is lehetett tudni, hogy idővel a Forma-E is fel akar menni évi 18 futamig. A rajtrács maximuma itt is 24 lenne, mint a Forma-1ben, de csak akkor, ha már teljes futamot teljesítenek az autók - jelenleg ugyebár autócsere van féltávon, ami miatt 40 kocsit kell a DHL-nek mozgatnia a helyszínek és Donington között (MINDEN csapat főbázisa Donington Park, a hivatalos tesztpálya).

Jópofa, de végülis fontos: Agag nyitva hagyta a lehetőségét annak, hogy a nézők a pályán hallható zenéről is szavazzanak :)

Az viszont egyértelműen lényeges, hogy Agag nagyon elégedett a széria fogadtatásával, a milliós webes statisztikák magukért beszélnek. 


Még 52 nap van hátra a maláj futamig.

Túl egy brutális baleseten

Alain Prost beszél a Forma-E csapat vezetéséről, az első tapasztalatokról, és fia drámai balesetéről




A Current E készített interjút a Professzorral, ebből fordítunk részleteket, a teljes anyagot itt olvashatjátok

Kiderül, hogyan került Prost a Forma-E projektbe, mik az első éles hétvége tapasztalatai, és fontos részleteket tudhatunk meg Prost fiának utolsó kanyaros balesetéről is.

"A kezdetektől követtem az eseményeket, öt-hat éve kezdődött, amikor az első elektromos formula-prototípus készült, ami a Sparknak is az alapja. Eric Barbaroux a FormulEC projekt elnöke volt, és akkoriban a Prost Grand Prix-ban dolgozott velünk. Közelről figyelhettem az egészet. Végül Alejandro megvette a jogokat, és kitalálta, hogy versenyezzünk városokban. Tetszett az ötlet."



Folytatás a tovább után!

Tovább

Padok a paddockban: Audi ABT

A csapatokat bemutató szériánkat talán magától értetődő módon az első futam győztes alakulatával folytatjuk. Ha nincs egy eltéveszett gombnyomás, a csapat mindkét pilótája a dobogón ünnepelhetett volna a drámai végkifejletű Peking ePrix leintése után.



Tovább

Prost bocsánatot kért!

Sokan felháborodásunak adtak hangot, Nico Prost első, verseny utáni nyilatkozatát hallva, mivel a pilóta tagadta felelősségét a Heidfelddel történt borzalmas ütközésük kapcsán.






De nem kellett sokat várni, ahogy meg tudta nézni a külső videófelvételt, azonnal elvitte a balhét és elnézést kért:


nicoprost_sry.png



"Nagyon sajnálom a balesetet és a videókat látva egyértelmű, hogy az én hibám volt. Egyszerűen nem láttam őt, nagyon rossz érzés." - írta Twitteren a pole-t megszerző és a futamot a legutolsó kanyarig vezető versenyző.

A versenyzők először mindig úgy érzik, nekik van igazuk, ha nem szándékosan cselekedtek. Nico húzása sokakat kiborított, de a 10 helyes rajtbüntetést mi is méltányosnak tartjuk, súlyosabb szankciónak nem lett volna értelme. Bár laikusok számára még a szándékosság vádja is egyértelműen felmerülhet a videót nézve, valójában Prost fejmozgásából is látszik, hogy nem néz Heidfeld irányába és nyers, vegytiszta pánikból húzódik befelé, hogy blokkolja Heidfeldet aki érzése szerint (mivel a jobb tükrében nem látta) befelé készülődik - nem tudta, hogy már késő. Ne becsüljük le az extrém feszültséget sem, hiszen a történelmi első futam utolsó méterein haladt, saját világbajnok édesapja csapatában... szinte biztos, hogy nem volt teljesen tiszta tudatú, átgondolt mozdulat, amikor balra húzta a kormányt.

Nico Prost és Nick Heidfeld más szériákban csapattársként versenyeznek, és elég hamar fátylat borítottak az esetre, persze ez Heidfeld úriemberségére vall inkább.

Az azonban biztos, hogy nem utoljára találkoztak a Forma-E pályákon, dobogós helyekért harcolva...





 

Di Grassi nyerte a pekingi thrillert - őrületes futammal indult a Forma-E!

Brutális előzések, rengeteg akció, jól vizsgázó autócsere, végig feszült utcai verseny, és drámai végkifejlet az elektromos Forma-1 első versenyén

Ha egy autó ilyen szögben repül a fal felé, akkor már lehet tudni, hogy ennek nem lesz jó vége.

heidfeladcrash.png

Na de ne szaladjunk ennyire bele a falba előre.

Peking utcáin rendezték az első Forma-E futamot, ami mindenképpen emlékezetesre sikeredett, bár nem biztos, hogy úgy, ahogy Nick Heidfeld és Nicolas Prost számított rá.

 

Tovább

Gyorshír: Sato is rajthoz áll a Forma E első futamán!

Ráadásul az Aguri kormányánál, akiknek a szimpatikus, néhány szezont megért F1-kiscsapatában is vezetett már. A kiszivárgott startlistával ellentétben tehát Fabio Leimer csak tartalékos, a japán csapat inkább a városi pályákat jól ismerő, tapasztalt, hazai hős Takuma Satót indítja a Forma E történelmi, első futamán, a csapat igazolt pilótája, Da Costa helyett, aki ezen a hétvégén a DTM-ben versenyez, ezért nem tud részt venni a futamon. Csapattársa Katherine Legge lesz, ez nem változott.

Sato volt Kamui Kobayashi előtt az első olyan japán F1 pilóta, aki minden szempontból megállta a helyét a mezőnyben, és nem csak bevállalós, hanem gyors is volt. Meglátjuk, mit tud kihozni a helyzetből Taku szombaton: az Aguri mindenesetre a dobogót célozta meg. 




Forrás: electricautosport.com