e-racing, e-mobility és Forma-E blog

VOLTÁZS

VOLTÁZS

Padok a paddockban: Trulli GP

2014. szeptember 03. - lsg404

A csapatokat bemutató szériánkat kezdjük mindjárt egy ismertebb névvel: előlép a Trulli GP. Csapatvezető az egyik pilótaülésben, női versenyző a másikban, komoly versenyzői múlt, üzleti kapcsolatok, érdekes szövetségek, és egy szépséges libéria.


 

 


Jarno Trulli neve azért vélhetően mindenkinek ismerős: 256 futammal az ötödik legnagyobb tapasztalatú Forma-1-es pilótának számít még ma is. Csak egy futamgyőzelme van, de az az egy Monaco: pont azt a helyszínt húzta be, ami a saját legendáriumát némi sznobizmussal folyton újrafényező F1-elit szerint csak a “legnagyobbak” kiváltsága. Trulli tehetségét sosem vitatta senki (hangosan), ugyanis igazi edzőmenő volt, egy körön elképesztő koncentrációra képes, így gyakran szerzett jobb helyeket a rajtrácson, amire autója elvileg predesztinálta volna, csapattársként pedig bárkit le tudott verni időmérőn. Ezért is nagyon jellemző, hogy pont Monte Carlóban tudott nyerni, pole-ból indulva, ahol a versenyen nagyon nehéz előzni.  A pénzt dömperrel az F1- csapatába öntő (majd vert hadként távozó) Toyotával többször csípte meg a második helyet is.

Az, hogy üzletemberi új életét csapatfőnökségre váltsa, egyáltalán nem volt magától értetődő: a Formula E utolsó, tizedik regisztrált csapata lett a Trulli GP, mégpedig úgy, hogy visszalépett a Drayson Racing. Azonban ez nem is igazi visszalépés, inkább metamorfózis: ugyanis a Drayson lesz a csapat fő technikai támogatója és szponzora is. A fejlesztési verseny szabaddá válásának pillanatában a Trulli GP a Drayson drótnélküli töltőtechnológiájával fog kísérletezni, mint amilyen a szériában szintén szerepet vállaló Qualcommnak is van. 


 

Az ilyen együttműködések, ha harmonikusak, jót tehetnek a sportnak: Trulli egy nagyon erős márkanevet, és nem mellesleg igen jelentős versenytapasztalatot hoz, ami kompetitívebb csomagot eredményezhet így, hogy a Drayson embereinek elég a technológiájukra koncentrálniuk. A csapattagokat a Super Nova Racing  adja, az Auto GP-t jelenleg vezető formáció szakijai.

Az öt doningtoni tesztnapon Jarno pontosan a mezőny közepe felé konvergált. Éppen nem a leggyorsabbak közé tartozik, ebből ennyi látszik, de óva intenénk bárkit attól, hogy elhamarkodott következtetéseket vonjon le… meglátjuk majd, mi lesz ezekből a teszteredményekből Peking utcáin. Az a 256 F1-futam-rutin mindenesetre nem fog rosszul jönni.



A másik (két) autót Michela Cerruti vezeti, a mezőny egyik női versenyzője a kettőből. Cerruti túraautózásban villogott Olaszországban, nyert bajnokságot is. Kanyargós versenyzői karrierje során rajthoz állt indonéz Toyota márkakupában, de a nívós Blancpainban és GT3-ban is versenyzett még tavaly. Most a Super Nova egyik pilótája, hatodik helyen áll összetettben, úgyhogy Kiss Pál Tomit kéne megkérdezni, mennyire keményen nyomja a hölgy.



kép forrás: michelacerruti.com

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://voltazs.blog.hu/api/trackback/id/tr626666531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása