A Forma-E autói csak most egyformák. A közös alapot, bizonyos szabályokat betartva, bármelyik csapat bárhová fejlesztheti a következő szezonra. A széria vezérigazgatója, Alejandro Agag szórt el pár hírmorzsát a jövőről.
forrás: fiaformulae.com
Agag elmondta, a Twitteren és Facebookon érkezett közönség-kérdésekre reagálva, hogy szinte bármit át lehet majd építeni a kocsikon, de az aerodinamikára elég szigorú szabályok vonatkoznak. Valahol érthető, hogy az elektromos hajtás frontvonalára kívánkozó széria nem szélcsatorna-órák alapján szeretné az erősorrendet kialakítani. Az akkumulátorok és motorok azonban szabadon fejleszthetők és Agag reményei szerint legalább 3-4 gyártó fog motort szállítani a csapatoknak. Az is kiderült, hogy pontosan azért döntöttek az együléses formátum mellett, mert manapság is ez az autóversenyzés csúcsa, azzal nem lett volna elég bátor és bevállalós a sorozat ha "húsz Prius" körözget a pályán - persze Agag leszögezte, semmi baja a Priusszal, vagy a túraautókkal. Egyszerűen a csúcsra törnek.
Megerősítették, amit már eddig is lehetett tudni, hogy idővel a Forma-E is fel akar menni évi 18 futamig. A rajtrács maximuma itt is 24 lenne, mint a Forma-1ben, de csak akkor, ha már teljes futamot teljesítenek az autók - jelenleg ugyebár autócsere van féltávon, ami miatt 40 kocsit kell a DHL-nek mozgatnia a helyszínek és Donington között (MINDEN csapat főbázisa Donington Park, a hivatalos tesztpálya).
Jópofa, de végülis fontos: Agag nyitva hagyta a lehetőségét annak, hogy a nézők a pályán hallható zenéről is szavazzanak :)
Az viszont egyértelműen lényeges, hogy Agag nagyon elégedett a széria fogadtatásával, a milliós webes statisztikák magukért beszélnek.
Még 52 nap van hátra a maláj futamig.