A nagy bejelentés csak annyit tartogatott, hogy egy helyett két motort raknak az eddigi modellbe, szuperautóvá varázsolva az S jelű szedánt, ami most már magától is kiparkol és elénk gurul az étterem bejáratához, leolvasztva aktuális randipartnerünk processzorait.
A Tesla főnökeinek bizonyára igazuk van abban, hogy egyelőre "parasztvakító" megoldásokra van szükség. Az e-autózás még mindig különc dolog a mérhetetlenül lassan reagáló, szokásaihoz ragaszkodó közvéleménynek, így Elon Muskék most bebizonyítják a sajtónak és mindenkinek, hogy meg tudják építeni a világ legjobban gyorsuló négyajtós kocsiját, amit bárki haza is vihet kicsit több mint húszmillió forintért. A lényeg a sajtóvisszhang, és az önmagukban üres rekordok és statisztikák - ez vezet el ugyanis majd az elfogadás, és a különc státuszból a vágyott hétköznapiság felé.
0-ról óránként 60 mérföldre, 3,2 mp alatt. Hogy perspektívába helyezzük: ez a McLaren F1 szintje.
A Model D rendelkezni fog a négykerékhajtás nyilvánvaló előnyeivel. A két motor digitális nyomaték-összehangolása révén ez az autó a Tesla állítása szerint kiválóbb úttartással és kormányozhatósággal rendelkezik mint a valaha létezett összes autó. Tessék, még egy ütős headline, bár ezt már kevesebben értik, mint a rekordgyorsulást.
Nekünk nem egészen jön le, hogy kinek okoz örömöt gombnyomásra sávot váltani, mindesetre a D ezt is tudja. Ezen kívül olvassa a táblákat, figyeli a forgalmat, észleli a gyalogost, és a képésségei szoftveresen még tovább javulnak majd, ahogy újabb frissítéseket kap a fedélzeti számítógép.
Szóval újabb környezettudatos játékszert kap az elit, de a Tesla tömegek számára elérhető kocsit is ígér. A 35 000 dolláros (nyolc és fél millió forint körüli) árcédula tényleg ambíciózus (az e-autók árainál sose feledjük bekalkulálni a megszokott üzemeltetési költség töredékét), de még három évet várni kell rá.
Addig itt van jövő őszre a Model X, a szintén az amerikai középosztály kollektív tudalattiját megcélzó sólyomszárnyú SUV:
A Tesla D azt bizonyítja, hogy mindent meg lehet csinálni elektromos hajtással, a Tesla X pedig bebizonyítja Amerikának, hogy igen, még SUV-ot is.
Ezeket a köröket muszáj megfutni, a Tesla ösvényégető tevékenységéből más gyártók profitálhatnak és profitálnak is, jeleneg könnyen elképzelhető, hogy itt Európában a Peugeot, a BMW és egyéb márkák tesznek szert lépéselőnyre a középkategóriában - 2018 még igencsak messze van.
De azért ne ítéljünk korán. A legfrissebb pletykák szerint Szlovákiában tervez üzemet építeni a Tesla. A cég saját állítása szerint 160 000 autót kellene Európában eladniuk évente ahhoz, hogy érdemes legyen idehozni egy gyárat, és ez a szám jelenleg 3500 körüli, de ez cáfolatnak kevés, mert éppenhogy a hosszútávú, stratégiai gondolkodás nyilvánvaló megléte Elon Musk csapatának egyik erőssége. Hát, szívnánk a fogunkat, azért egy Tesla-gyárat szép lett volna behúznia Magyarországnak, de még nem dőlt el semmi, nyilván évtizedes távlatról van most szó.