Az e-autózás az elmúlt egy-két évben vált korszerű és izgalmas témává - pedig a világ egyik első autója is elektromos hajtású volt, akárcsak a Jamais Contente, amely elsőként átlépte a 100 km/h-t. Ennek állít emléket az aktuális rekordtartó e-jármű is, amely elődjénél majd’ ötször nagyobb tempóra képes.
A Venturi Buckeye Bullett 2,5 teste 11 méter hosszú, 3,5 tonnát nyom, és 2010-ben hivatalosan bizonyította be, hogy 495 km/h órás sebességet képes kitartani, és 515 km/h-t elérni. Igen, ez az a Venturi, akik szombaton ott lesznek a Forma E első futamán, a rajtrácson.
A szénszálas karosszériát két elektromotor hajtja előre, amelyek lítium-vas-foszfát akkumulátorokból nyerik az energiát. Az Ohio State egyetem hallgatóiból és a monacói elektromos sportautógyártó Venturi fejlesztőiből álló csapat hivatalos pilótája Roger Schroer - egyébként mindössze hatvan ember él a Földön, akik az óránként 300 mérföldes (kb 500 km/h) földi sebességet átlépők elit klubjába tartoznak.
Camille Jenatzy belga autóversenyző háromszor döntötte meg az aktuális sebességi rekordot. A szakálláról “Vörös Ördög”-nek becézett belga Jamais Contente (Sosem Elégedett) nevű autójának állít emléket a Venturi versenygépe. Ez a kocsi lépte át először a 100 km/h-t - és elektromos hajtású volt.
A Venturi nem ült a babérjain 2010 óta: idén nyáron tervezték a továbbfejlesztett, VBB-3 kódjelű autóval tovább fokozni a rekordot. A kísérletet az időjárás hiúsította meg: túlzottan nedves volt a sebességi rekordok közismert színhelye, a utahi sóstó kiszáradt medre. Technikailag úgy zajlik a rekordkísérlet, hogy öt mérföldön át gyorsulhat a jármű. A hatodik mérföld teljesítése közben jegyzett átlagsebesség számít. Innen kezdődik a fékezés, ez újabb öt mérföldet is igénybe vehet. Ezután megismétlik a kísérletet visszafelé. A két futam mért sebességeinek átlaga számít. Az augusztusi kísérlet során 515 km/h-s rekordot szeretett volna beállítani a csapat, a 600 km/h-s sebesség elérésével.
A Venturi, ahogy ti azt jól tudjátok már, hamarosan világszerte ismertséget szerezhet, ugyanis a monacói formáció, közösen Leonardo Di Caprióval csapatot indít a jövő hét végén kezdődő elektromos gyorsasági világbajnokságban, a Formula E-ben is - ahol a 2015-ben nyitottá váló fejlesztési verseny révén kamatoztathatják jelentős tapasztalatukat a nagy teljesítményű elektromotorok fejlesztésében, mint amilyenek a Jamais Contente karcsú de masszív testét lövik előre.
Forrás: kWház, az ELMŰ blogja