Plusz némi apró? Úgy tűnik, igen, Rotterdamban ennyiért hozzájuthatsz egy ilyen elektromos kisteherautóhoz.
A Voltázson igyekszünk tájékoztatni benneteket időnként arról is, hogy mi a helyzet az elektromos autózással általában - a versenypályákon kívül is.
Rotterdamban például most az a helyzet, hogy a kormány ártámogatása mellett egy helyi támogatást is igénybe lehet venni, aminek eredményeként 5000 euróért elvihető a Nissan eNV-200.
A kezdeményezés lényege, hogy 2500 euróért beszámítanak bármilyen régi benzinfalót, erre jön rá a 3000 eurós azonnali állami visszatérítés, ami bármilyen EV vásárlása esetén jár a hollandoknak, és erre még a helyi, önkormányzati szintű kedvezmények, amelyek maximuma 7000 euró. Téboly.
Az eNV-200 talán azért néz ki úgy, mint egy bevásárlókocsiba szorult mutáns béka, mert a Leaf hajtáslánca köré épült, de az akku-pakk elhelyezése miatt a súlypontja mély, nem fog imbolyogni. Az üresen 75 mérföldes hatótávval nem tudunk mit kezdeni egy kisteher esetében, aminek lényege, hogy telepakolják, mindenesetre egy töltéssel 100 km így is halálbiztos, főleg, hogy a Leaf regeneratív fékhő-hasznosító rendszerének egy új verziója van benne. A csúcssebesség szintén 75 mph, dehát az bőven sok is városi-városszéli rohangálásra, amire való.
Jó lehet most rotterdami péknek lenni.
Azt tudtátok egyébként, hogy a Magyar Kormány "Atom-Szén-Zöld"-becenevű energiastratégiája nagy hangsúlyt fektet az elektromos autózás tervezett áramfelszívó hatására? HAHAHAHAHA, hát persze, hogy nem tudtátok... mivel Paks 2-vel együtt sem szexi téma a sajtóban az energiagazdaság a felszínes hülyeségek szintjén túl, meg amúgy, kormányintézkedések szintjén, az atom erőltetésén kívül, semmi jele nincs ennek - egyelőre.
Források: Clean Technica, Gas 2