A Current E készített interjút a Professzorral, ebből fordítunk részleteket, a teljes anyagot itt olvashatjátok.
Kiderül, hogyan került Prost a Forma-E projektbe, mik az első éles hétvége tapasztalatai, és fontos részleteket tudhatunk meg Prost fiának utolsó kanyaros balesetéről is.
"A kezdetektől követtem az eseményeket, öt-hat éve kezdődött, amikor az első elektromos formula-prototípus készült, ami a Sparknak is az alapja. Eric Barbaroux a FormulEC projekt elnöke volt, és akkoriban a Prost Grand Prix-ban dolgozott velünk. Közelről figyelhettem az egészet. Végül Alejandro megvette a jogokat, és kitalálta, hogy versenyezzünk városokban. Tetszett az ötlet."
Folytatás a tovább után!
Persze ott volt a Renault-kapcsolat is. Prost a Reanult márkanagykövete, és mivel a versenyautó tervezésének technikai vezetése a Renault-nál összpontosult, Prost mindenről időben értesült. Több szakmai kapcsolat is fűzte a készülődő versenyszériához, így minden információ a birtokában volt, amire szükség lehetett. Csak egy kérdés volt: rögtön az első évben vágjanak neki? "A válasz, most már nyilvánvalóan, igen volt."
"Nagyon fontos, hogy a Dams csapat alapot adott. Nagyon sikeresek GP 2-ben és a Formula Renault 3.5-ben. A legnagyobb kihívás az volt, hogy a csapattagokat bevonjuk abba, hogyan működik az autó - az energiamenedzsment kulcsfontosságú."
"Ez egy versenyautó. Rengeteg beállítási lehetőség van, és ezért könnyű hibázni is. Minden versenyző alatt ugyanolyan gép van. Ha jó munkát végzel, tiéd lehet a pole, átlagos teljesítménnyel a mezőny közepében végezhetsz. Vérbeli autóverseny az egész, ugyanakkor mégis nagyon új, az energia-visszanyerő rendszerek miatt. És pont ezért vagyok biztos abban, hogy a különböző csapatok máshogy csinálják a dolgokat, számos apró különbség van a saját szisztémájuk és a többieké között. Úgy tűnik, volt egy kis előnyünk Doningtonban és Pekingben (A csapat egy kivétellel az összes tesztnapon a leggyorsabb volt, Nico Prost pedig megszerezte az első rajthelyet az első futamon úgy, hogy csak egy mért kört tudott teljesíteni egy hibája miatt. A versenyt az utolsó kanyarig vezette, ahol saját hibájából ütközött Heidfelddel - Voltázs). De a versenyen nagyon közel vannak egymáshoz az autók teljesítményben."
"Jó munkát végeztünk a sasszé és az energiarendszer megértésében. Nem titok, hogy a mezőny két legjobb pilótája Di Grassi és Sebastien (Buémi, az eDams másik pilótája - Voltázs). Ők alkalmazkodtak legjobban az autóhoz a teszteken. Nagyon könnyű megfelelően végezni a dolgokat, de nagyon könnyű hibázni is, és ahogy gondod akad, elvesztél, mert nagyon erős a mezőny. Ez történt Sebastiennel Pekingben. Hibázott egyet, emiatt nyomás alá került, jobban kellett teljesíteni, ezért hibázott még egyet. Folyton azt mondogatom a pilótáknak: ahogyan itt menedzseled az autót, az teljesen más, mint bármilyen más szériában. Az egynapos formátum nem hagy teret a hibáknak."
"Lehet egy fantasztikusan induló napod, és a végén nulla ponttal távozhatsz, ahogy velünk is történt. Ez volt életem legrosszabb versenye, hiszen a fiamról van szó. A fejedben megfordul a csapat, a szponzorok... aztán az, hogy mit érezhet ő maga. Több energiája volt, mint amennyit elhasznált, azért közeledett hozzá Nick, mert a kijelzőin leolvasott értékek alapján ez volt a maximum az autójában - pedig nem. Lassabban ment, mint tudott volna menni, Nick gyorsabb volt. Brutális baleset volt."