e-racing, e-mobility és Forma-E blog

VOLTÁZS

VOLTÁZS

Segítsd a kedvenc pilótád legális csalással!

2014. szeptember 03. - lsg404

PUSH-TO-PASS? Ötmásodperces teljesítménynövelő, azoknak a versenyzőknek, akik a legtöbb szavazatot kapják? Valóságsó a versenypályán?? Fritz Teufel örökérvényű szavait idézve: “Safranek…, mi ez a HÜLYESÉG?”

Mint említettük a szezonelőzetes cikkben, a Forma E egyik legfontosabb és legfurább újítása, hogy a rajongók online szavazáson dönthetik el versenyről versenyre, hogy mely versenyzőknek szavaznak meg egy futamonként egyszer használható, rövid ideig tartó sebességnövelést.

 

A szikár tények:

 

1. Be kell logolni itt, (Elvileg lesz app, és ott több pilótára is szavazhatsz, de egyelőre ezekről nincsen hír.)

2. Megkapod a pilóták listáját (mindig randomizálva persze),

3. Egy kattintással szavazhatsz,

4. Aztán megoszthatod a szavazatodat Facebookon, Twitteren, ha szeretnél beszállni a hype-ba,

5. A szavazás a verseny napjáig tart (aznap már nem lehet szavazni),

6. A szavazatodat bármikor a lezárásig megváltoztathatod, az új szavazat felülírja a régit,

7. A szavazás eredményét húsz perccel a verseny előtt hirdetik ki hivatalosan a helyszínen és a social media csatornákon,

8. A boost formátumát többször variálták az elmúlt hónapokban, jelenleg így néz ki: A három legtöbb szavazatot kapó versenyző 40,5 lőerővel növelheti motorja teljesítményét, öt másodpercre, versenyenként egyszer. Ami bőven elegendő egy magabiztos előzéshez.


Kemény. Mit gondoljunk minderről?

Először is ez az ötlet nyilvánvalóan szembemegy a versenyzés hagyományos szellemével - vagyis, hogy annak a pályán kell eldőlnie. A kritikusok szerint ez egy jókora “gimmick”, egy a rendszeren fityegő parasztvakító extra, ami csak a felhajtást szolgálja. A kiemelkedő eredményeket elérő versenyzőknek automatikusan nő a rajongótáboruk, így eleve jobb esélyeket kapnak arra is, hogy a fanboostot versenyről versenyre behúzzák, ezzel borul a mezőny egyensúlya.

A széria közösségi oldalán  kapott hideget-meleget ez az eszköz. Sokak szerint az a gond, hogy a gazdagabb csapatok többet költhetnek reklámra, amit konkrétan kihegyezhetnek a fan boosta, így generálva több szavazatot. Sokan pont azért szurkolnak a Forma-E-nek, mert az innovatív, bátor, menő - emiatt sok olyan érdeklődő is van egyébként, akiket a Forma 1 már nem, vagy sosem érdekelt, sokak fantáziáját megmozgatja az, hogy itt most valami valóban fontos, történelmi dolog kezdődik el: na ezeket az embereket rohadtul kiakasztja, hogy kapnak az arcukba egy ilyen gagyi PR-fogást, mint amilyen például az F1 duplapontos zárófutama.

Mások attól tartanak, a következő fejlesztés a pályán felvehető bónuszok lesznek, mint a butább autós játékokban (vagy az örökbecsű, totálisan agyhalott Death Race-ben, ahol Jason Statham vitézkedik a versenyben, amiben unlockolható fegyverekkel szerelt gépek köröznek a pályán, ahol minden lehet…)



deathrace_voltazs.png
Az autóversenyzés jövője? 

Forrás: kewlwallpapers.com

Persze, könnyen lehet, hogy, mint általában, az ellenzők hangja erősebb és messzebbre hallatszik, mint azoké, akik semleges nézőpontból várják a fejleményeket, vagy csendben tetszik nekik az ötlet. Végülis a valódi és a virtuális világ összemosása egy tendencia, ami az élet minden területén jelentkezik: a Fanboost egyik fő indoklása az, hogy a fiatalabb közönség aktív bevonódását szeretnék elősegíteni ezzel, akik számára az interaktivitás egy alapvetően elvárt funkció.

És egyébként az, hogy a pálya bizonyos részein extra erőforrásokat lehet gyűjteni, az csak annak elvadult ötlet, aki még nem hallott a Qualcomm drótnélküli töltési technológiájáról, amivel a sorozat biztonsági autói már fel lesznek szerelve…

Ugyanakkor gondoljunk abba is bele, milyen furcsa konstellációkat, érdekes dinamikákat hozhat ez a rendszer. A rajongótáborok konkrét hatással lehetnek a pályán zajló eseményekre, aminek a révén az online játékok közösségeihez hasonló aktivitás is kialakulhat. Kampányok, offline flashmobok szerveződhetnek, különös összefogások, “átszavazások” alakulhatnak ki, ahogy a rajongótáborok nem csak a saját kedvencük boostját próbálják biztosítani, hanem a másik két kiosztható sebességnövelés felett is kontrollt próbálnak majd gyakorolni, hogy saját kedvencük mellett olyan versenyzők kapják a boostot, akik mondjuk éppen akkor nem veszélyesek rá, a világbajnokság aktuális állása szerint. Egy-egy versenyző vélt vagy valós sportszerűtlen húzása, túlzott agresszivitása, visszahúzódó személyisége vagy zabolátlan beszólása mindig kap egy másodlagos töltetet is: az “ezerfejű szörny”, a közönség ítéletet fog mondani, ami lóerőkben és tizedmásodpercekben is érezhető lesz.

Ez azt is jelenti, hogy a csapatok PR és kommunikációs szekciója is extra motivációt kap: ha jól végzik a dolgukat, azzal a mérnökök és pilóták munkáját segíthetik. Ennek köszönhető, hogy például Sébastien Buemi kitweetel egy ilyet: 


sbuemi_twitter_fb_voltazs.png
Forrás: @Sebastien_buemi


Nem egy nagy ügy, sőt, ez az amit minden egyes pilóta marketingese minimum megtesz, de ha a kreatív kommunikációs csapatok is kellő erőforrásokat kapnak, akkor láthatunk még érdekes megoldásokat, például ezekben az Ice Bucket Challenge-ekkel és verselős kihívásokkal terhes időkben egy-egy pilóta messzire juthat, ha valami izgalmasat “bevállal” ha övé lesz a Fanboost… kérdés, nem lenne mégis inkább jobb, ha csak a vezetésre koncentrálnának? (Ami abból a szempontból költői, hogy a sport csúcsában, a Forma-1-ben, még a rajtrácson is interjúkat kell adniuk a pilótáknak, amikor aztán igazán békén lehetne már hagyni őket…)

Ti mit gondoltok? Kell ez nekünk? Sportgyilkos gagyiság? Mindegy, mert úgyis eltörlik hamarosan? Van valakinek jobb ötlete? Na és szavaztatok már? ;)















 








 

A bejegyzés trackback címe:

https://voltazs.blog.hu/api/trackback/id/tr626666691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása